Integrasjon med Unifaun Online

Unifaun Online er et komplett, sikkert, internettbasert transportstyringssystem som håndterer alle dine forsendelser og transportører på ett sted.

  • Du får dine etiketter, fraktdokumenter, tolldokumenter, fraktlister, rapporter og mer. skrives ut.
  • EDI sendes automatisk til dine transportører.

For mer informasjon om Unifaun Online, besøk deres hjemmeside her >>

NB !!! Legg merke til at du må ha vekt på alle dine produkter for at integrasjonen skal fungere. 

Hvordan bestiller jeg Unifaun Online?

Klikk her for å bestille tjenesten. Hvis du har spørsmål eller trenger hjelp med registreringen, er det enklest å ringe Unifaun direkte: (+47) 23 96 43 01

Aktivering av tjenesten

Så snart du har blitt koblet til tjenesten, vil du motta innloggingsinformasjonen til Unifaun Online av Unifaun.

Angi avsender
Logg inn i Unifaun Online her: https://www.unifaun.com/no/

Gå til Vedlikehold -> Sender -> Søk og Endre.

I feltet "Hurtigsøk-verdi" skriver du inn butikkens ID-nummer i Abicart. Du finner dette i øverste venstre hjørne når du er logget inn på administratoren. 

Lenger ned på siden bør du velge hvilken transportør (er) du skal bruke.

I feltet "Kundenummer" skriver du inn ditt kundenummer med den valgte transportøren.

Hvis du er usikker på hva du skal skrive inn i et av feltene, vennligst kontakt Unifauns kundeservice for mer informasjon.

Opprett API-nøkler

Gå til Vedlikehold -> API-nøkler i venstre meny. Klikk på knappen "Ny API-nøkkel".

Felt for API-nøkler

Status - Velg "Aktiv" for å aktivere API-nøkkelen.

Type - Sjekk bare i "Web Service Calls (REST)"

Notering - Du kan spesifisere noe i dette feltet, men for å vite hvilken integrasjon API-nøkkelen gjelder for, bør du skrive "Abicart Webshop Integrasjon" eller lignende.

Gyldige IP-adresser - Dette feltet må være tomt.

E-post - Skriv inn e-postadressen som du registrerte din Unifaun Online-konto.

Developer-ID - Dette er din "Bruker-ID" på Unifaun Online. Hva du logger på med.

Deretter klikker du på "Fullfør" -knappen.

Eksempel:

Nå vises følgende side, og det er feltet "Kombinert ID" som skal brukes i butikkens innstillinger.

Logg inn i butikken din og gå til Innstillinger -> Eksterne tjenester -> Unifaun Online.

I overskriften "Kontoinnstillinger" angir du "Kombinert ID" (som vi opprettet ovenfor) og også butikk-ID-en din (i feltet "Senderens hurtige søkeverdi"). Ikke glem å krysse "Active" boksen øverst.

Integrasjonsinnstillinger i Abicart:

Utskriftsmål - Lag de utskriftsinnstillingene du vil ha.

Booking - Velg om bestillingen skal lagres eller bestilles direkte i Unifaun Online.

Sendt - Du kan også velge om bestillingen skal merkes som sendt eller ikke i butikken.

Skjul innhold - Du kan velge å skjule innholdet på pakkeetiketten.

Aktiver Unifaun Online på leveringsmetoder

Gå til Innstillinger -> Frakt og levering -> velg leveringsmetode, rediger. Deretter ruller du ned et stykke på siden til "Hendelsesinnstillinger Unifaun Online".

Eksporter bestilling - Velg når bestillingen skal eksporteres til Unifaun Online. Når bestillingen er plassert, når den er merket som betalt eller manuelt (eksportknapp på bestillingen). Hvis "inaktiv" er valgt, er Unifaun-integrasjonen ikke aktiv for denne leveringsmetoden.

Feltet "Kjør" skal alltid ha "Oppdater direkte" -innstillingen.

Merk at hvis du vil bruke "delleveranse", må du velge "Inaktiv" på "Eksporter bestilling". I stedet bruker du innstillingen "Eksporter forsendelse" i stedet.

Valg - I dette feltet velger du hvilken transportør og transportmal du vil bruke for den valgte leveringsmetoden. 

Eksporter forsendelse - Hvis du har tenkt å bruke funksjonen "delleveranse", velger du "Sending er sendt" ved "Aktivering". Feltet "Kjør" skal ha "Oppdater direkte" -innstillingen.

Hvis du ikke vil bruke delvis levering, velger du "Inaktiv" ved både aktivering og kjøring som vist ovenfor.

Valg - I dette feltet velger du hvilken transportør og transportmal du vil bruke for den valgte leveringsmetoden. 

Fant du svaret?